Betingelser

Her følger informasjon om kjøps- og leveringsbetingelser samt angrerett. 

Kjøpsbetingelser

Når varen er lagt i handlevognen og bestillingen er akseptert, blir varen sendt ganske umiddelbart. Du kan betale med kort når du handler hos oss. Det enkleste og mest effektive er å betalte med kort samtidig som du bestiller. Kortet ditt blir uansett ikke belastet før varen er sendt fra oss.

Pris og betaling

Prisene for de bestillte varene er de som angis på okohjertet.no dagen da ordren blir lagt. Alle priser er angivne inkludert MVA hvis ikke noe annet oppgis. Betaling skjer med kreditkort fra Visa eller MasterCard eller mot faktura (betalingsfrist innen 14 dager). Øko Hjertet accepterer ikke betaling med kontanter eller checker. Ved kortbetaling debiteres kreditkortet ved levering. Kortopplysninger spares ikke av Øko Hjertet. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med samarbeidspartnere som QuickPay blir denne sikkerheten ivaretatt. QuickPay er sertifisert enlig PCI-DSS. All kommunikasjon i forbindelse med betaling er kryptert enligt industristandarden SSL (Secure Socket Layer) for sikker øverføring over internet.

Leveringsbetingelser

Levering av dine varer skjer til den adresse som du oppgitt ved bestilling. Det er du som kunde som er ansvarlig for att angi korrekte opplysninger og derved gi oss mulighet at levere til riktig adresse. Hvis ikke noen er hjemme ved tid for levering vil varene legges utenfor dørra - dette gjelder også fersk/frysevarer. Ansvaret og riskoen for varene overgår til deg når de er blitt levert.

Levering av dine varer skjer tidligst klokken 16.00 dagen etter bestilling. Bestillte varer leveres innen rammen for det tidsvindu som angis ved bestilling. Hvis levering blir forsinket vil Øko Hjertet kontakte deg snarest for å avtale en ny leveringstid.

Returer og angrerett

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre kjøpet inntil 14 dager etter at du har mottatt en leveranse.  NB! Vi legger ikke angrerettskjema i pakken. Grunnen til dette er at vi synes det er veldig unødvendig sløsing av papir og belaster miljøet. Vi velger derfor å heller å ta oss av reklamasjoner etterhvert som de dukker opp, og prøver å yte beste mulige kundeservice på den måten. Vi håper du har forståelse for dette.

Varen returneres ubrukt, eventuell forsegling må være inntakt. Ved bruk av angreretten må du betale returporto selv i henhold til Postens satser. Du kan lese mer om angrerettloven på skjemaet som følger leveransen. 

Ved åpenbar skade på forsendelsen (synlig skade på emballasje) må kunden kontakte Posten for ev. erstatning.
Ved feil på vare etter mottak (skade/mangel på produkt der emballasje er inntakt) må kunden kontakte butikken for ev. retur, bytte eller refusjon. 

Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner og er inkludert mva.

Retningslinjer for anonymitet

Alle transaksjoner er kryptert. Informasjonen som du registrerer om ditt kredittkort i forbindelse med et kjøp, blir ikke lagret.

E-post

Når du handler hos oss registrerer vi e-postadressen din. Dette gjør vi fordi du mottar ordre- og leveringsbekreftelse via e-post. Du vil også motta annen informasjon fra oss via e-post.

Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.